Trónok harca book tag

Mivel nagyon szeretem az ilyen játékos semmiségeket, álljon itt annak a Trónok harca tematikájú book tagnek a kitöltése, amire moly.hu-n lettem kihívva. A magát Targaryenként definiáló Razortól köszönöm a jelölést, remélem, ha a választott családja győzedelmeskedik a történet végén, megment attól a sorstól, amit magamnak a legvalószínűbbnek tartok az utolsó előtti kérdésben.


I. RÉSZ: KÖNYVES KÉRDÉSEK

1. „Mi nem vetünk.” – Egy könyv, amit nem lennél hajlandó megvenni.
Nem venném meg a JOY magazin szintű ezotériás vagy Fókusz mélységű konspirációs teóriás könyvet, és nem vennék bővített wikipédia oldallal egyenlő életrajzi regényt.

2. „Tűz és vér.” – Egy könyv, ami erős érzelmeket váltott ki belőled.
Több ilyen emlékezetes élményem is van, de hogy egyet kiemeljek: a Michael J. Sullivan Percepliquise végén volt egy komoly endorfin-rushom, mert olyan… olyan… cuki volt a vége. Ami egyben az egész sorozat vége is volt, és szerintem életemben happy endet nem szerettem még ennyire.

3. „Közeleg a tél.” – A kedvenc téli olvasmányod.
Kreatív vagyok, de annyira nem, hogy erre ne a Harry Potter-könyveket mondjam. Sokáig azt hittem, csak a baráti köröm mániája, hogy a téllel, a karácsonnyal kötjük össze a könyveket és a filmeket, de ha kicsit kintebb tekintek, ott is azt látom, hogy mindenki télre tervezi az újraolvasásait, és nekem is akkor esik legjobban. Amikor borús az idő, ne adj’ isten hó is van, karácsonyi filmek mennek a tévében, lehet főzni jó sok teát, lehet anélkül a takaró alatt kuporogni, hogy lelustáznának – akkor a legjobb választás a Harry Potter, lehetőleg valamelyik kései rész.

4. „Család. Kötelesség. Becsület.” – Egy könyv szoros családi kötelékekről.
A legkézenfekvőbb válasz pont a Trónok harca, vagyis az egész Tűz és Jég dala. Az, hogy családról, családi kötelékekről és konfliktusokról szól, teljesen egyértelmű. A kötelesség is folyamatos motívum, kinél vállalt, kinél örökölt, kinél becsületbeli – nagyon ritka az a karakter, aki kötelesség nélkül, szabadon mozog. Ami pedig a becsüleTARTHIBRIENNE!!!!!!!

5. „Erőssé növünk.” – Egy könyv, amihez nem fűztél nagy reményeket, de miután elolvastad, meglepően tetszett.

A közelmúltban Szerb Antaltól volt ilyen a Pendragon-legenda, ami nem lett a legnagyobb kedvencem elolvasás után se, de határozottan szórakoztatóbb volt, mint azt előre feltételezni mertem. Azelőtt nem olvastam Szerbtől semmit, és nekem valahogy nem jött át korábban az az infó, hogy ő humoros, úgyhogy elég nagy és kellemes meglepetés volt első kézből rájönni, hogy így van.

6. „Miénk a harag.” – Egy könyv, amitől dühös lettél.
Ezt már megénekeltem egy egész posztban: a Tizenhárom okom volt, nekem nagyon nem az, ami az olvasók és nézők többségének.

7. „Meg nem hajol, meg nem rogy, meg nem törik.” – Egy könyv, amit megingathatatlanul szeretsz.
Rávilágíthattok a hibáira, ekézhetitek a logikai bukfenceit, cikizhetitek a világépítést, lehúzhatjátok a céltalan erőszakot és tényleg, bármit megtehettek, bánthatjátok, rugdoshatjátok, a sárba tiporhatjátok, de a Lawrence könyveit, a Tövisek királyát és a Tövisek császárát egyszerűen nem, mondom, nem tudjátok úgy szétanalizálni, hogy én megadjam magam, azt mondjam, hogy jó, igazatok van, akkor mégse temettetem magam mellé őket, hogy a túlvilágon is olvashassam őket.

8. „Egy Lannister mindig megfizeti az adósságát.” – Egy könyv, aminek úgy érzed, adósa vagy.
Dan Simmonstól abbahagytam az Íliont pár éve, de emiatt annyira csírának érzem magam, hogy nem hagy nyugodni, tartozom neki és magamnak egy végigolvasással. Mert anélkül, amiben Héra hexameterben veszekszik Zeusszal, nekem teljesedhetnek ki irodalmi tapasztalataim. Amúgy se, de így az esély látszata sincs meg.

 

II. RÉSZ: RAJONGÓI ELKÉPZELÉS

1. Melyik karaktert szeretnéd a Trónok harca nyerteseként látni, azaz ki üljön a végén a Vastrónon?
Én annyira nem akarom egyik jelenleg lehetséges opciót sem, hogy hagytam elvadulni a fantáziámat, és most már egy ideje szerelmes vagyok abban a gondolatba, hogy egy jó kis Varys-Bronn-Jorah triumvirátus jöjjön létre, aminek eredményeképpen megalakul a Westerosi Köztársaság a szereposztás pedig a következő: a törvényhozás lenne Jorah dolga, az ítélkezés Varysé, Bronné pedig a végrehajtás. És ne mondjátok, hogy ez nem lenne így teljesen tökéletes.

2. Szerinted melyik karakter fog a sorozat végéig élve maradni, és ki fog időközben meghalni? Kit szeretnél továbbra is élve látni?
Kifejezetten szeretném, vágyom rá, hogy hogy életben maradjon: Jon, Véreb, Jamie, Brienne, Jorah, Sam, Varys, Tormund,
Ebből szerintem kipurcan: a Véreb, Tormund, Brienne, Jorah, és még Daenerys, Arya, Cercei, ééés Melisandre-nál is rezeg a léc.


III. RÉSZ: MI LENNE VELEM A TRÓNOK HARCÁBAN?

1. Nyernél vagy meghalnál?
Valószínűleg előbb vagy utóbb visszapofáznék valakinek, akinek nem kellene, úgyhogy sanszos, hogy valaki eltenne láb alól.

2. Melyik házba tartozol?
Egy közepes erősségű Baratheon lennék némi Tyrell beütéssel.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

