2017 | február

Ekkor:

És itt is a második hónapzáróm, OMG, such kitartás, much tervezés, very következetes eltökéltség! O.O

A múltkori írásomban szerintem nagy ötlet volt, hogy a Hónap Zeneművével indítottam, mert pont végig lehetett hallgatni a számot, mire a poszt végére ért az ember, ezért úgy döntöttem, követem saját hagyományaimat.
Ez ehaviról azt kell tudni, hogy először csak a számot hallottam, és már úgy is majdnem kiugrottam tőle a bőrömből, de később megnéztem hozzá ezt a videót, és ezzel a vizualitással végképp lúdbőr az egész. Nagyon erős, úgy is mondhatnánk, szertartásosan elfajzott, de hatásos. Csekkoltam a bandától mást számokat is, vannak még jók, de ennél ütősebbet nem találtam, ezt viszont tényleg szinte hányingerig hallgattam ebben a hónapban. Úgyhogy íme: Flobots – Pray

Lássuk. Mit is csináltam februárban. Ebben a hónapban mit tettél a világért, Vivi? Well, éppenséggel volt egy szép cselekedetem. Kimentem az egyik kolléganőmmel egy raktárba átmatricázni a könyveinket. 4 raklap, 1 raklapon 24 doboz, 1 doboz 9 kiló – ki lehet számolni, hány kilót mozgattunk meg, ráadásul mindössze reggel 8 és délután 2 között volt időnk csinálni, és sikerült befejeznünk. A munkakörömnek semmi köze ehhez, de elvállaltam, mert ezzel a csajjal imádok időt tölteni, nagyon sokat tanulok tőle, és épp olyan napjaim voltak, amiket muszáj volt megtörnöm valami drasztikus dologgal – például egy kis fizikai melóval. Nos, másnap máris máshogy (nem) szenvedtem bent az irodában attól, hogy túl lassan jön a kávé a gépből, és hogy ó, folyton felrúgom a kukámat, meg amúgy is, miért ver engem az isten.

Februárban nem jelent meg saját cikkem. Rajtam kívül álló okok miatt be lett húzva a kézifék, de pont a februári felgyűlés miatt gondolnám, hogy ha minden jó alakul, a témák nem elúsznak, csak átcsúsznak. Mondjuk márciusra. Két nyúlfarknyi vélemény erejéig viszont jelentkeztem az SFmagon. Nagyon klassz összeállításaink születettek arról, hogy a szerkesztőség tagjai milyen könyveket, illetve milyen filmeket várnak legjobban a 2017-es évben.

Az olvasónaplóm jobban néz ki, mint a publikációs listám. 6 könyvet fejeztem be februárban, de azt kell mondjam, nem volt ez sem a legjobb szórás. Nem rossz könyvekről van szó, inkább csak be nem váltott ígéretekről. (Rengeteg, Lépcsők városa) Viszont volt egy könyv, ami a vártnál sokkal jobban tetszett, de nem akarok róla itt túl sokat írni, ez pont egy olyan recenzió alapja, ami egyszer majd meglesz, csak csúszik, de azt megelőlegezem, hogy az Assassin’s Creed – Eretnekségről van szó, amit nagyon-nagyon ajánlok, ha egy nem túl nehéz, de azért izgalmas és olvasmányos kalandregény-szerűre vágysz. Idén ez volt az első könyv, ami igazán be tudott húzni, amire azt mondom, hogy abszolút megérte az időt és energiát.

Sokat filmeztem. A legjobb élményem a 12 dühös ember volt, amit most láttam életemben először, de biztosan nem utoljára. Nagyon javaslom mindenkinek, és nem kell megijedni attól, hogy régi – komolyan mondom, nem tudok visszaemlékezni rá, mikor izgultam, mikor figyeltem annyira feszülten utoljára például egy mai, modern technikával agyoncsinált blockbusteren, mint ezen, ahogy emberek ülnek egy asztal körül és vitatkoznak, és ennyi. Kiemelném még a La La Landet is, amiről ma már tudjuk, hogy szanaszét lett díjazva, csak épp a legjobb filmnek járó Oscart nem kapta meg, és ez a tény jól le is képezi a véleményemet: nagyon profi film, rendkívül kreatív, kedves, érzelemdús, stb., szeretem, abszolút meg szeretném nézni még egyszer, de nem kaphat meg mindent, nem szárnyal túl mindent.

Válságban érzem viszont a sorozatnézési szokásaimat. Egyszerűen semmi. Vége a Vikingsnek, ok, hát jó volt, de ok. Nem ment rossz irányba, de nem az már, ami miatt az első évadban úgy beleszerettem. Elkezdődött a Black Sails, ami megint csak: jó-jó, de nem eléggé. Legion? Hogy vártam pedig… Megnéztem az első részt, ami jó felütés volt, de az alapján, amit mutattak a következő rész tartalmából, úgy érzem, én nem bírom végignézni még egyszer, ahogy összeáll egy különcökből álló szupercsapat. Ha valaki meg tudna nyugtatni afelől, hogy csak hülyén értelmeztem a részleteket, és nem erről lesz szó, annak örülnék, mert közben viszont utánaolvastam jobban Légió karakterének, és a képességei, úristen!!!!, de izgalmasak. Érdemes lenne továbbnézni azért, hogy megtudjam, mégis milyen az, amikor valakinek csak úgy lesznek néha új személyiségei, akik néha akár meg is tudnak testesülni, gyakorlatilag bármilyen képességet felvenni, és a főszemélyiségnek kell ezeket valahogy kordában tartani.

Játékok. Vagyis… bocsánat, a MIK??? Többesszám? … A’hahha. 😀 Egy Játék mind fölött, Egy Játék kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen. 
149 beletett óra. ÉS MÉG NINCS VÉGE. MÉG MINDIG VAN BENNE MIT CSINÁLNI! ÍGY IS VAN BENNE OLYASMI, AMIRŐL MÉG CSAK NEM IS TUDOK! MÉG VAN BENNE OLYAN HELY, AHOL SOHA NEM JÁRTAM! EZT ÉRTITEK? VANNAK GWYNT LAPOK, AMIKET MÉG NEM IS LÁTTAM.

Ami a valóságot illeti: a február nem teljesen, de aránylag szar volt. Történtek jó dolgok – rég nem látott emberekkel találkoztam, minden nap látott emberekkel tudtam végre nem ott és akkor találkozni, ahol egyébként szoktam, és hasonlók. Voltak azonban olyan konfliktusaim és olyan utamba sodródó akadályok is, amiken tüneti kezelést ugyan tudtam végezni, meg biztosan ezután is fogok tudni, de legbelül tudom, hogy ettől még nincsenek megoldva, és akkor majd kiderül, hogy azok a türelmi idők, amiket adok magamnak meg a helyzetnek, valójában csak arra jók, hogy halogassam azt, amit úgyis meg kell tenni. De az is lehet, hogy az egész nem olyan bonyolult, és csak simán meg kéne verni valakit, és máris minden jobb lenne. Ki tudja. Ja, és kétszer volt migrénem februárban, hogy rohadjon meg az is, pedig pár évre már egyszer valahogy elmúlt. Hm. Talán van itt valahol valami összefüggés…

De hogy pozitívummal zárjak: a múltkori bejegyzésem legvégén rövid, tényleg nagyon rövid utalást tettem arra, hogy kicsit önbizalom-hiányos vagyok a blogolási, témaválasztási szokásaimat illetően, mire többen is nagyon kedvesen reagáltatok. Köszönöm! Igyekszem azzal meghálálni, hogy ha már egyszer hülye vagyok, mellette legalább szórakoztató is legyek.

Vélemény, hozzászólás?

